Resurecție, recenzie

img_1689

Romanul „Resurectie” este unul dintre cele mai emotionante pe care le-am citit pana in prezent. Desi au o tema comuna, nu se compara cu „Oscar si Tanti Roz” si in niciun caz cu „Sub aceeasi stea”; felul in care Flavius a scris despre un baiat bolnav de cancer este mult mai realist, mult mai plin de trairi reale si sunt convinsa ca poate schimba vietile multor oameni care trec prin stari asemanatoare lui Andi, chiar si fara a suferi de aceasta boala.

Andi este un adolescent ce si-a pierdut speranta in viata si orice dorinta de a incerca sa continue sa lupte cu demonii sai. In orice masura ar incerca cei din jur sa il incurajeze, el simte in continuare ca singurul sau scop ramas este acela de a se sinucide. Inca de la primele pagini, depresia cauzata de tragedia situatiei te inunda ca si cititor, intr-atat incat uneori e greu sa continui sa citesti; starile transpuse de catre Flavius in cuvinte sunt greu de suportat, cu atat mai greu cu cat ele sunt autentice si atat de multi oameni se pot raporta la ele. Romanul in sine este un abis in culmile disperarii, este un strigat profund si foarte bine relatat.

Ce motiv va gasi Andi pentru a intelege valoarea propriei vieti? Ce va face in final?
Este atat de greu sa raspunzi la astfel de intrebari chiar si fara contextul romanului. Flavius merge mult mai departe de situatia personajului sau si incearca sa vorbeasca in mod direct cu cititorul, incearca sa ii transmita ca exista suficiente motive pentru care viata merita traita. Cel mai evidentiat dintre acestea este dragostea primita de la cei din jur, care te poate tine in viata indiferent cat iti spun vocile din mintea ta contrariul.

Cum a mai fost spus si inainte, cancerul este un laitmotiv pentru starile de disperare si dorinta de a renunta pe care oamenii le experimenteaza de-a lungul vietii; faptul ca Flavius a reusit sa vorbeasca despre aceste lucruri la o varsta atat de frageda spune foarte multe lucruri despre potentialul sau ca scriitor. Recomand aceasta carte oricui, fiindca nu exista om care sa nu gandeasca la un moment dat in felul in care Andi o face in roman. Lasati-l pe Flavius sa va cuprinda in viziunea lui si la fel ca mine, veti simti cu adevarat – atat durerea, cat si antidotul ei. Cu totii suntem in cautarea acelei lumini care sa ne faca sa mergem mai departe… Flavius ne-o ofera prin „Resurectie”, si mult mai mult de atat.

Categorii: cărți | Etichete: | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.